Nissan a lansat pe piaţa românească noua Tiida, o compactă ce va face concurenţă modelelor de clasă medie ca Ford Focus, Peugeot 307 şi Mazda3. Cu preţuri cuprinse între 14.900 şi 20.960 de euro, noul model Nissan este disponibil în variantele sedan si hatchback şi se bucură deja de câţiva ani de succes pe continente străine sub numele "Versa".
Special proiectat pentru Tiida, motorul de aluminiu de 1,8 litri cu patru cilindri asigură 126 de cai putere. Alte variante de motorizare sunt două propulsoare pe benzină de 1,6 litri (110 cai putere) şi unul diesel de 1,5 litri şi 105 cai putere. Ca opţiune sunt disponibile o cutie automată de viteze şi sistem CVT (transmisie variabilă continuă).
Vezi galeria foto cu noul Nissan Tiida
Dotările pentru versiunea standard includ şase airbaguri şi monitor pentru presiunea pe pneuri, jante din oţel de 15 ţoli, iar ca opţiune sunt disponibile jante din aliaj de aluminiu. Siguranţa este sporită de echipări ca ABS, distribuţia electronică a forţei de frânare (EBD), asistenţă la frânarea de urgenţă şi controlul electronic al stabilităţii (ESP).
Producătorii mizează pe spaţiul interior care oferă noii Tiida un avantaj în faţa concurenţei. La confortul ocupanţilor contribuie dotări standard ca aer condiţionat, ştergătoare intermitente, scaune rabatabile şi CD-player. Dotările opţionale includ sistem audio de 180 w, computer de bord, scaun cu înalţime ajustabilă pentru şofer, sistem de pornire fără cheie, braţ cu suport pentru pahar pentru locurile din spate, închidere centralizată, oglinzi şi geamuri electrice şi lampă pentru hartă.
Modelul Tiida este o maşină de nivel mediu ca dimensiuni şi ca preţ. Confortabil, eficient, spatios, cu consum redus, este modelul tipic pentru şoferi care nu exagerează cu pretenţiile şi pun accent pe funcţionalitate. Ca aspect exterior, Tiida nu se diferenţiază foarte mult de maşinile din gama hatchback, însă ca performanţă şi ergonomie excelează în categoria sa.
Modelul fabricat în Mexic a fost lansat iniţial în Japonia şi Statele Unite, unde este numit "Versa". Estimările pentru piaţa europeană se ridică la vânzarea a peste 30.000 de unităţi pe an. "Ca parte a strategiei pentru creşterea profitului în Europa, Nissan vrea să cucerească clienţii cu noi modele care să ofere ceva cu totul deosebit. Oricum, este de asemenea important să ne păstrăm linia mai tradiţională în unele ţări" declară Brian Carolin, vicepreşedinte senior Vânzări şi Marketing Nissan Europa. "Politica noastră de afaceri este condusă de clienţi şi raţionament. Am decis să introducem Tiida pe acele pieţe unde am identificat nevoi clare şi cereri pentru acest tip de produs, care nu puteau fi satisfacute de Note sau Qashqai", a adăugat Carolin.
Nissan România estimează o vânzare de 3.200-3.300 de unităţi Tiida pentru acest an. Alte pieţe pe care este disponibil modelul Tiida sunt Bulgaria, Croaţia, Cipru, Cehia, ţările Baltice, Finlanda, Grecia, Ungaria, Irlanda, Malta, Polonia, Rusia, Slovacia, Slovenia şi Ucraina.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook