Modelul Turbo X în ediţie limitată poartă marca Saab "înapoi în viitor" prin evocarea primului model negru Turbo 900, introducând în acelaşi timp tehnologia inovatoare Saab XWD.
Conceput ca o sărbătorire a trei decade de poziţie fruntaşă a Saab în arta supraalimentării, modelul Turbo X combina sistemul de tracţiune integrală de ultimă oră de la Saab cu un motor turbo V6 de 2,8 litri ce furnizează 280 CP/ 400 Nm şi cu şasiul sport.
Design
Disponibil cu caroseriile 9-3 Sport Sedan sau Sport Combi, modelul Saab Turbo X are un finisaj negru de fum metalizat, în onoarea predecesorului său ilustru, Turbo 900 negru.
Acesta se distinge din punct de vedere vizual prin adăugiri stilistice ce îmbunătăţesc eficienţa aerodinamică. În faţă, un spoiler mai adânc şi priza de aer integrată ajută la reducerea rezistenţei aerodinamice şi măresc fluxul de aer către motor. În spate, bara de protecţie reproiectată şi panoul de inserţie coboară punctul de separare a fluxului de aer, reducând şi mai mult rezistenţa aerodinamică şi sporind stabilitatea la viteze ridicate. Modelul Sport Sedan este prevăzut şi cu un spoiler spate ce reduce portanţa exercitată asupra punţii spate la viteze ridicate.
Toate detaliile exteriorului sunt accentuate de finisajul gri mat titan la jantelor unice din aliaj de 18 inch (opţional, 19 inch) ce evocă designul clasic cu trei spiţe al Saab.
Vezi galeria de imagini cu Saab Black Turbo X
Interior
În interior, tema "black turbo" este menţinută în habitaclu. Scaunele sport, cu suport suplimentar, sunt tapiţate integral în piele neagră. Finisajul din fibră de carbon al planşei de bord, al inserţiilor portierelor, al torpedoului şi al consolei schimbătorului de viteze este unic pentru modelul Turbo X.
Volanul îmbrăcat în piele moale cu coroană groasă oferă şoferului o senzaţie tactilă mai accentuată. Confortul poate fi sporit prin selectarea unui interior de lux din piele naturală ce include suporturi perforate pentru pernele şi spătarele scaunelor din faţă.
Ca apreciere a tradiţiei turbo a Saab, manometrul de supraalimentare este o copie a indicatorului modelului Turbo 900 original. Proprietarii vor beneficia de asemenea de un mesaj de întâmpinare personalizat când intră în autovehicul şi pun contactul. Un mesaj unic "Ready For Take-off" (Gata de decolare) ("All Systems Go" - Toate sistemele funcţionale - în SUA/Canada) este afişat intermitent pe panoul de instrumente. Afişarea numelui proprietarului, cu numărul ediţiei automobilului, poate fi programată de asemenea de dealerul furnizor.
Specificari tehnice
Pentru o exploatare mai bună a avantajelor modelului Saab XWD, dotat cu diferenţialul autoblocant electronic eLSD (a se vedea comunicatul separat), şasiul este coborât cu 10 mm şi arcurile şi amortizoarele sunt rigidizate pentru minimizarea mişcărilor caroseriei. Pentru menţinerea unei gărzi la sol constante, indiferent de gradul de încărcare, în spate sunt montate amortizoare cu autoreglare.
Puterea de oprire este crescută datorită discurilor de frână mai mari. Acestea sunt ventilate intern (345 mm diametru x 30 mm) în faţă şi ventilate extern (292 mm diametru x 20 mm) în spate. Pneurile standard 235/45 R-18 asigură o aderenţă mecanică excelentă pentru jantele din aliaj de 18 inch.
Unitatea propulsoare din inima modelului Turbo X este un motor turbo V6 de 2,8 litri cu 24 de supape ce generează un cuplu de 400 Nm între 2.150 şi 4.500 rpm şi o putere maximă de 280 CP (206 kW) la 5.500 rpm. Specificaţiile avansate includ construcţia uşoară, din aluminiu cu unghi de 60 de grade între rândurile de cilindri pentru un echilibru perfect, temporizare variabilă a supapelor de admisie şi supraalimentare cu două turbine. Acesta este disponibil cu posibilitatea alegerii unei transmisii manuale sau automate cu şase trepte. Această unitate propulsoare promptă, ce furnizează un cuplu ridicat, reprezintă partenerul perfect pentru modelul Saab XWD.
Vor fi construite doar 2.000 de exemplare ale modelului Turbo X, livrările către clienţi începând în martie 2008.
General Motors
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook