Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Totul despre aditivii pentru ulei


Scris de green pe 13-11-2007

aditivi uleiLongevitatea si buna functionare a unui motor tin de mai multi factori, insa primul ca importanta este uleiul. Acesta are rolul de a lubrifia componentele interne si a le mentine curate, de a preveni uzura, de a reduce frecarea, de a asigura economia de combustibil si de a proteja motorul impotriva coroziunii.

Uleiul de motor poate fi atat mineral (petrol), cat si obtinut prin sintetizarea chimica a altor materiale. De obicei moleculele petroliere ale uleiului de baza sunt legaturi lungi de carbon, sensibile la lovire, care slabesc in timp, schimband porprietatile uleiului. In cazul uleiurilor sintetice, moleculele sunt mai rezistente la lovire. In functie de abilitatea de a raspunde cerintelor noilor tehnologii, uleiurile sunt clasificate dupa standarde stabilite de Institutul American de Petrol si Society of Automotive Engineers. Cateva din aceste criterii sunt: Indicele de Vascozitate (IV); gradul SAE - in functie de care exista 11 clase ale vascozitatii unui ulei; Total Base Number (TBN) - care indica abilitatea uleiului de neutralizare a acizilor (de obicei TNB este intre 8 si 12); sistemul API - ce indica abilitatea uleiurilor de a raspunde cerintelor mai multor tipuri de motoare.

Pentru a preveni slabirea legaturilor moleculare este nevoie de aditivi speciali, care ajuta la mentinerea vascozitatii uleiului, neutralizarea acizilor si protectia impotriva factorilor corozivi. Aditivii sunt polimeri sau compusi polimerici care scad rata la care uleiurile isi schimba vascozitatea in functie de temperatura.

Cea mai importanta proprietate a uleiurilor de motor este vascozitatea, altfel spus rezistenta la scurgere. Aceasta variaza in functie de temperatura (scade la temperaturi mai ridicate) si este absolut necesar sa ramana in parametrii corecti pentru a proteja motorul la temperaturi inalte. Vascozitatea trebuie sa varieze cat mai putin pentru buna functionare a motorului. Indicele de Vascozitate (IV) se obtine prin comparatia dintre vascozitatea uleiului la 40 de grade Celsius si cea de la 100 de grade. El arata gradul de variatie al vascozitatii uleiului: cu cat acesta este mai ridicat, cu atat variatia este mai mica si uleiul este mai performant. Vascozitatea se poate ameliora cu ajutorul aditivilor, care maresc gama temperaturilor la care uleiurile pot functiona.

Aditivii anticongelanti protejeaza uleiul la temperaturi joase, impiedicand solidificarea acestuia. Motorul se uzeaza cel mai repede din cauza ruperii peliculei de ulei dintre componente, lucru care se intampla din cauza vascozitatii prea mari a uleiului si a proastei sale circulatii. Capacitatea uleiului de a curge la temperaturi scazute si temperatura minima la care se produce curgerea sunt indicate de punctul de picurare. Atunci cand temperatura scade, particulele de parafina existente in ulei cristalizeaza, ducand la cresterea rezistentei la curgere. Rolul aditivilor este acela de a impiedica unificarea cristalelor de parafina prin izolarea lor in parti microscopice. Aditivii anticongelanti se folosesc numai pentru uleiurile minerale, cele sintetice necontinand parafina si astfel putand opera la temperaturi oricat de joase.

Aditivii antiuzura adera la suprafetele metalice, formand o pelicula protectoare intre componente. Aceasta pelicula nu izoleaza complet metalele unele de altele, insa reduce cu mult uzura cauzata de contactele respective.

Aditivii inhibitori ai oxidarii limiteaza efectul temperaturilor inalte, care duc la arderea (oxidarea) uleiului. Motoarele diesel sunt cele mai expuse la efectele negative ale oxidarii: aparitia in camera de combustie a gazelor, acizilor si calaminei, care in combinatie cu apa corodeaza motorul.

Detergentii se adauga pentru inlaturarea depunerilor solide de pe componentele motorului. Arderea genereaza calamina care, daca este sedimentata pe pistoane, segmenti, supape si cilindri, micsoreaza transferul de caldura, circulatia uleiului si in final performantele motorului.

Aditivii dispersanti formeaza o suspensie ce previne formarea depunerilor in motor. Ei pastreaza uleiul curat, reziduurile din suspensie fiind inlaturate de filtrul de ulei.

Aditivii antispumanti contin silicon pentru prevenirea formarii bulelor de aer care, odata ajunse in componentele in miscare, se sparg si inlesnesc contactul dintre partile metalice, contribuind la uzura. Aditivii antispumanti impiedica formarea acestor bule, care se sparg imediat, inainte de a ajunge la piesele in miscare.

Aditivii pentru protejarea garniturilor previn atacarea garniturilor si semeringurilor din motoare. Aditivii impiedica dizolvarea, craparea sau strangerea garniturilor in contact cu uleiul si favorizeaza umflarea acestora, pentru o mai buna etansare.

Dispersantii de caldura ajuta la racirea motorului, pentru care uleiul este responsabil in proportie de aproximativ 40%. Antigelul raceste numai partea superioara a motorului, restul fiind racit de ulei. Aditivii ajuta la preluarea caldurii si disiparea sa prin intermediul baii de ulei.

In cele din urma, orice ulei se uzeaza din cauza contaminantilor, acumularilor chimice si elementelor abrazive. Sistemele de ventilatie ale motoarelor permit prafului infiltrarea in motor, iar frecarea componentelor produce particule mici de metal. Desi filtrele de aer micsoreaza cantitatea de praf care intra in motor iar filtrele de ulei mentin particulele care circula in motor la cantitati mici, praful nu poate fi niciodata eliminat complet. Mentinerea adecvata minimizeaza acumularea de elemente abrazive, oferind longevitate uleiurilor si, mai important, motorului.


Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




13 comentarii. Posteaza un comentariu

Nyilván meg kell nÃ
Scris de Lore pe 09-05-2016 04:45

Nyilván meg kell nézni, hogy miért is jelez. Az msn plus esetén a reklámok zajvraák, de ezt írja a Nod is amikor jelez. A döntés úgyis a tied, hogy engeded-e vagy sem.
I am insinuating tha
Scris de Sharky pe 08-05-2016 22:05

I am insinuating that the kick drum sounds like sheet …… metal aka a tin can. Midi wondrous in it’s lack of even trying to sound good…. or more than ONE or TWO frequency’s to emulate a kick drum sound. Midi was invented when memory usage was 16 bits and is completely unnecessary today… All in all it’s a good production but being that sound is 50% of the total I’m merely suggesting equal effort in tech production output regardless who did the originals.VA:F [19l.13_1145]p.ease wait...VA:F [1.9.13_1145](from 0 votes) http://zdzryamejm.com [url=http://ihfllffwe.com]ihfllffwe[/url] [link=http://tmnuae.com]tmnuae[/link]
I’m guessing t
Scris de Gwenelda pe 08-05-2016 16:41

I’m guessing that’s your dog in your avatar, she’s cute! I bet her having a black coat only makes it worse. :-/ My only suggestion is keeping your walks with her during dawn and dusk and bring water for her when you go on your walks. Make sure she has plenty of water when you’re out and she’s inside and if you have ac keep that on or make sure there’s fans around. Good lurnkRefece!ces :
3:36 am
Scris de Nevea pe 07-05-2016 14:32

3:36 am Thanks for the round-up. It looks really cool. Well, sometimes you can even say that they are sorta crazy but th1a7#82t&;s just how the artist perceives the world around him. I feel really inspired now.
Praf
Scris de Gabi Popescu pe 23-02-2016 07:31

Perfect de acord ...mai putin cu praful in motor...daca ajunge praful de afara in moror s-a terminat ...de aceaa este recomandata folosirea de filtre de calitate .
CeRzrGXvh
Scris de utanpe pe 15-01-2013 07:31

3j6hJI , [url=http://mcvhpcszcbfk.com/]mcvhpcszcbfk[/url], [link=http://xrltcgbdphtb.com/]xrltcgbdphtb[/link], http://pjpxlrsondjq.com/
tHIzosdLaFAgK
Scris de jikgbmqaw pe 13-01-2013 05:43

QY3KGB ixhtmyamtfpg
qjPTSCwsUbGCddlqJ
Scris de dmpzay pe 12-01-2013 18:14

V0DxNg , [url=http://zoqxqqurizlz.com/]zoqxqqurizlz[/url], [link=http://yotdphtbpzlm.com/]yotdphtbpzlm[/link], http://xzchlhzxuchg.com/
pktqgoGqPxeSdDFjiG
Scris de wtkcgwfjcy pe 11-01-2013 11:40

jFPl5z xggowdxxmqck
ymqYUlWWRRH
Scris de Ntshuxeko pe 10-01-2013 20:03

Chiar zilele aceetsa mi-am luat un produs pentru tratament de la Taft cu unt de shea pt hranire si nu stiu mai ce si cand m-am uitat pe eticheta de ingrediente era fix antepenultimul ingredient dupa o insiruire de 6 randuri de parabenuri si chimicale si alti hidroximetil de nu stiu care. Este de asemenea un exemplu elocvent
treziti-va
Scris de sorin pe 11-07-2012 20:56

salut. ce sa zic am folosit aditivi si la drujba si la scuter in doi timpi si la masini auto .sint fantastici ex la drujba dupa ce opream drujba se invirte aproape triplu de la luarea scintei ca inainte. la auto am folosit clean -clean si cele cu teflon si p.t.f.e. adorabil mergea motoru de parca shimbasem masina .acum si consumu scadea la masina la drum intins cu aproape 15 la suta si e chestia aceia cu magnetu pe admisia de benzina la tur descoperita de americani in 42 in timpu razboiului care ajuta mult . ce sa zic putere la motor si moderatie la viteza ca astia te trag la viteza aditivi dau viata masini.
raspuns
Scris de Daniel pe 08-02-2011 21:26

Nu trebuie sa amesteci aditivii si un ulei care sa acopere necesarul de ungere NU este decat in reclame. Cel mai bun aditiv de ulei din lume care ramane inegalabil si alte companii producatoare de aditivi incearca sa-l imite calitativ, este Dura Lubre. Dar eu am avut in trecut un oltcit vechi ca bunica a carui motor trepida asa de tare ca miera frica sa nu se desfaca din surubuile de prindere si nu glumesc cand spun asta. Am pus in ulei aditivul 2+2 cu teflon ( asa se numeste
) si a avut un efect ce m-a uimit. Cand era la relantiu, trebuia sa pui mana pe masina sa vezi daca nu s-a oprit motorul sau sa te uiti la becurile de la bord. Aditivul acesta este universal si se produce in Florida.Este foarte bun si la un pret destul de subtire fata de alti aditivi la care le platesti la greu marca, calitatea fiind aproape de 2+2
Intrebare intrebatoare!!
Scris de Anonim pe 05-12-2010 23:16

ca sa protejez un motor la maxim ar trebui sa bag din fiecare aditiv prezentat aici inpreuna cu uleiul de motor!? si ce s-ar putea intampla daca se combina toti aditivi:dispersie caldura,protejarea garniturilor,anti spumanti,dispersanti,antiuzura!? Exista un ulei care sa contina toate aceste calitati?

Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]

  Reginele industriei auto, atentie! Volvo S60 Polestar a pus ochii pe premiul cel mare
Suedezii de la Volvo planuiesc sa detroneze reginele BMW M3 si Mercedes C63 AMG din topul masinilor de inalta performanta care nu costa cat o casa de vacanta la Monaco. [ continuare ... ]

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum