Accidentele rutiere provoacă pierderi economice şi sociale evaluate la 2% din PIB, iar creşterea gradului de siguranţă, prin scăderea numărului de victime, ar duce la majorarea veniturilor bugetare, susţin reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
Cum anul trecut produsul intern brut (PIB) a fost de 125 miliarde de euro, rezultă că pierderea pe care o invocă ministerul se ridică la nu mai puţin de 2,5 miliarde de euro. Evaluarea este inclusă în nota de fundamentare a unui proiect de hotărâre de guvern pentru adoptarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2009-2013.
"La momentul actual, estimarea pierderilor economice şi sociale datorate accidentelor rutiere ne indică o valoare de aproximativ 2% din Produsul Intern Brut. Creşterea gradului de siguranţă rutieră, concretizată prin scăderea numărului de victime, ar conduce la creşterea veniturilor bugetare", se arată în fundamentarea proiectului de act normativ.
Suma de 2,5 miliarde de euro este mai mare decât se estimase iniţial că va costa Autostrada Transilvania, construită de americanii de la Bechtel (2,2 miliarde). Potrivit estimării făcute la începutul anului în curs de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, tronsonul de 189 km dintre Câmpia Turzii şi Borş va costa 2,5 miliarde de euro.
Printre obiectivele strategiei se numără reducerea numărului de persoane decedate în accidente rutiere, cu cel puţin 25% faţă de anul 2008, până în anul 2013, păstrarea la un nivel scăzut a numărului de victime din rândul utilizatorilor de biciclete, mopede şi motociclete, în pofida creşterii rapide a numărului acestora.
Anul trecut, în România, numărul morţilor în accidente rutiere a crescut comparativ cu anii precedenţi, ajungând la aproximativ aceeaşi valoare ca în 1991 (3.078 de persoane).
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook