Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Dacia Logan urmeaza sa se fabrice in Rusia


Scris de green pe 23-04-2008

dacia loganO stire aparuta, ieri, pe fluxurile mai multor agentii de stiri, românesti si straine, a stârnit deja ingrijorare pe platforma Automobile Dacia SA din Mioveni, judetul Arges. Concret, stirea respectiva a aparut in urma cu câteva zile, pe un site de internet dedicat automobilelor, www.just-auto.com. Site-ul respectiv cita o declaratie a lui Antoine Zeiger, managerul departamentului logistic al firmei ruso-franceze Avtoframos (foto dreapta jos), controlata de catre grupul francez Renault.

Declaratia responsabilului francez suna in felul urmator: „Renault intentioneaza sa inceapa construirea unei noi versiuni a automobilului Logan in uzina Avtoframos din Moscova, la sfârsitul anului 2009 ori inceputul lui 2010”. Informatia a fost confirmata si de oficialii uzinei pitestene Dacia. Acestia au precizat ca, in afara de Logan berlina, alte câteva noi modele care apartin gamei de automobile Logan vor fi fabricate la uzina Avtoframos din Rusia. Prezenta constructorului Renault pe piata rusa dateaza deja de câtiva ani. Renault demarase acolo productia modelului Logan in aprilie 2005, chiar la uzina Avtoframos, du pa ce se operase o investitie de 230 milioane euro, facuta in colaborare cu municipalitatea Moscovei. Numai in anul 2005 Avtoframos a produs, la Moscova, 10.000 de masini Logan, in 2006 productia a ajuns la 60.000 de unitati, iar anul urmator la aproape 90.000. Cea mai mare parte dintre componentele folosite pentru productia limuzinelor Logan in Rusia sunt trimise din Romånia, de la Pitesti, si de la uzina pe care grupul Renault o detine in Turcia, in orasul Bursa. De la furnizorii traditionali ai Avtoframos, de pe vremea când acolo se produceau masini Moskvici, deocamdata se achizitioneaza doar parbrize, geamurile portierelor si alte câteva repere marunte, din plastic.


Amenintarile prind contur


Declaratiile lui Antoine Zeiger au fost primite cu inima strânsa de catre o buna parte a celor care lucreaza la uzina Dacia din Mioveni-Arges. Sindicalistii de aici nu au uitat inca rândurile scrise de catre insusi directorul general francez al Automobile Dacia SA, Francois Fourmont (foto stânga), intr-o scrisoare distribuita fiecaruia dintre angajati. In misiva respectiva, directorul Fourmont lansa, printre rânduri, o amenintare rece ca un sloi de gheata: Logan ar putea fi produs, in viitorul apropiat, si in alte unitati de productie pe care grupul Renault le detine sau le controleaza, in tari precum Rusia, Iran sau Maroc, acolo unde forta de munca este semnificativ mai putin costisitoare decât cea din România. Desigur ca, abil, directorul francez n-a formulat amenintarea in mod explicit. Insa, tradusa din franceza diplomatica a lui Fourmont in româneste, esenta scrisorii respective asta este: daca nu incetati cu grevele prin care cereti salarii mai mari, ne luam Loganul, cu tot cu jucarii, si ne mutam mai la est. Declaratia directorului compartimentului de Logistica de la Avtoframos (care e, de fapt, un fel de Renault Rusia), Antoine Zeiger, nu vine decât sa confirme faptul ca, dupa incheierea marii greve generale de la Mioveni, administratia franceza de la Dacia a inceput deja, treptat, sa puna in practica amenintarile lui Francois Fourmont.


Francezii Daciei, din lac in put


Fireste, e posibil ca productia Loganului in Rusia sa nu insemne, automat, mutarea intregului calabalâc al francezilor in estul indepartat. E posibil ca productia sa continue, si la Moscova, si la Mioveni. Insa, orice ar spune cei de la Renault, cresterea capacitatii de productie de la Moscova si producerea acolo a noilor modele din gama Logan inseamna, printre altele, mutarea treptata in Rusia a centrului de greutate al operatiunilor Renault din Europa de Est. Diriguitorii Renault trebuie insa sa tina cont de un aspect: nici muncitorii moscoviti nu mai pot fi platiti cu salarii mizere, asa cum, ani la rând, s-a intâmplat cu cei de la Mioveni. Acum aproximativ un an, la jumatatea lui aprilie 2007, un conflict de munca la uzina Avtoframos din Moscova a fost dezamorsat abia in ceasul al 12-lea, dupa ce muncitorii amenintasera cu greva generala. Revendicarile muncitorilor rusi, asa cum au fost ele formulate de liderul de sindicat Ivan Kisiliov, citat de ziarul „Moscow Times”, ar trebui sa-i puna pe gânduri pe capii Renault: cresterea salariului mediu de la aproximativ 335 de euro la 500 de euro, imbunatatirea sigurantei la locurile de munca si, atentie!, dublarea numarului de salariati, de la circa 2.500 la minimum 5.000. In final, prin negociere, s-au gasit solutii de compromis, insa evenimentele din aprilie 2007, de la Renault Rusia, pot sugera ca, fugind din lacul Mioveni, francezii ar putea nimeri in putul rusesc. Avtoframos este prescurtarea de la „Automobile Franta-Moscova”. Compania a luat fiinta in 1998, sub forma unui asa-numit „joint-venture” intre Renault si autoritatile locale din orasul Moscova. La ora actuala, Renault detine un pachet de 93% din Avtoframos, iar municipalitatea Moscovei numai restul de 7%. Practic, Loganul rusesc se produce pe o parte din liniile de montaj ale fostei fabrici de masini Moskvici, care si-a incetat productia de automobile in urma cu sase ani.


"Nu ne e teama. Aici e centrul mondial Dacia"


Ion Iordache, vicelider de sindicat la Dacia, si-a pastrat optimismul, cel putin pe termen scurt: „Noi cunoastem programul Renault de când au venit francezii aici. Aici e centrul mondial al Daciei si nu ne deloc teama. Rusia nu e deloc mai ieftina din punct de vedere al fortei de munca. Acolo, muncitorii nu se incurca cu salarii de 300 de euro lunar. Dacia ramâne Dacia, iar lefurile noastre nu cred ca sperie pe nimeni. Oricum, ele tot românesti au ramas, deocamdata”.


InfoNews

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Audi prezinta noul SQ5 TDI
Cui nu ii place un crossover? Este mai practic decat un sedan, dar mai mic decat un SUV. Poti indesa o gramada de chestii in el, dar nu ai nevoie de inca doi prieteni [ continuare ... ]

  Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]

  Drac-impielitat: Audi A1 Quattro
Nemtii de la Sport Auto au pus mana pe editia limitata Audi A1 Quattro si si-au facut de cap cu ea. Si nu oricum, ci la 257 km/h... Limitat la doar 333 de exemplare, [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum