Ford continuă investiţia de la Craiova, chiar în plin declin al pieţelor auto la nivel internaţional, asigură şeful statului, dar şi premierul, după întâlnirile avute la Bucureşti la sfârşitul săptămânii trecute cu delegaţia Ford Motor Company.
"Din câte înţeleg, proiectul de la Craiova va continua şi noi sprijinim proiectul. Am ridicat subiectele legate de Ford şi de Renault la cel mai recent Consiliu European, avertizând că noi vom sprijini ambele proiecte", a spus Traian Băsescu. Guvernul va începe astfel discuţiile cu americanii de la Ford privind condiţiile garantării unui împrumut, conform cererii formulate de investitor la sfârşitul anului 2008.
Chestiunea a fost repusă pe tapet vinerea trecută, la întâlnirea de la Palatul Victoria. Pentru ca Executivul să poată să dea undă verde solicitării Ford, ajutorul de stat trebuie să fie mai întâi analizat de o comisie special constituită la nivelul Ministerului Finanţelor.
"O decizie va fi luată după ce Guvernul se va consulta cu Comisia Europeană", au precizat surse guvernamentale citate de Mediafax. Sprijinul pe care statul român l-ar acorda Ford, dar şi Renault, se va concretiza sub forma unor garanţii pentru finanţări de la Banca Europeană de Investiţii de 400 de milioane de euro, respectiv 100 de milioane de euro. De altfel, în timpul întrevederii de la sediul Guvernului, premierul a asigurat conducerea Ford de întreg sprijinul pentru proiectul de la Craiova, în contextul măsurilor pe care Guvernul le va lua pentru susţinerea industriei auto din România. Planul de măsuri anticriză face referire la un sprijin guvernamental de circa 1,8 miliarde de lei pentru acest sector care angajează, cu tot cu activităţile conexe, aproape 200.000 de salariaţi.
'Autostrada Ford', doar pe hârtie
Dacă garantarea împrumutului a fost discutată în detaliu, problema infrastructurii rutiere de care are nevoie constructorul auto este deocamdată în aer. John Fleming, directorul general al Ford Europa, s-a interesat de stadiul lucrărilor la culoarul rutier Lugoj-Caransebeş-Orşova-Drobeta-Turnu Severin-Craiova-Calafat şi Autostrada Sudului Bucureşti-Alexandria-Craiova, aceasta din urmă în lungime de 170 de kilometri. Proiectul construirii unui drum expres între Craiova şi Piteşti are deja la bază un studiu de fezabilitate pentru care Ministerul Transporturilor a cheltuit 12 milioane de euro. Proiectul nu este însă pe placul ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, care ar vrea să-l transforme în autostradă, idee care necesită mai mulţi bani. Prezent la întâlnirea cu Ford, Berceanu a subliniat importanţa dezvoltării infrastructurii în România ca o condiţie esenţială pentru implementarea proiectelor de investiţii.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook