Incercarea Ford de a crea o noua identitate, caracterizata prin "design-ul kinetic" s-a materializat intr-un concept surprinzator-modelul iosis X-care si-a facut debutul la Paris Motor Show 2006.
Numele "iosis X" este o trimitere explicita la conceptul "design kinetic", in care se inscrie linia de masini produse incepand cu anul trecut. Legatura nu consta doar in filiatia numelui, ci exista o relatie vizuala puternica intre cele doua masini, iar adaugarea unui "X" muta accentul pe capacitatile noii masini, o provocare la adresa masinilor existente.
Modelul Iosis X este o spectaculoasa masina sport cu cinci usi care probeaza ca se pot extinde granitele design-ului kinetic intr-o masina adresata unui segment de nisa. Masina reprezinta o incercare de a duce filosofia "energie in miscare" chiar mai departe si arata cat de diferite vor fi masinile Ford in viitor.
Motivul particular pentru care Ford a prezentat iosis X este acela de a pregati publicul pentru intrarea pe piata in viitor cu un model Ford de nisa.
Au existat multe intrebari in legatura cu intentia Ford de a fabrica un model de legatura intre modelele sport si SUV-uri. Iosis Xtransmite un mesaj puternic despre intrarea pe piata in aproximativ 18 luni cu un nou model, care va fi in acelasi tip elegant si cu individualitate.
Ford Iosis X este in mod clar un concept si nu se intentioneaza fabricarea lui in viitor ca model de serie. Este, mai degraba, o invitatie de a explora felul in care design-ul kinetic Ford poate fi aplicat unei masini de nisa, cu o identitate provocatoare si severa in acelasi timp.
"Clientii vor putea avea o idee despre directia in care se indreapta modelele Ford, iar cand vom face public modelul de anul viitor, relatia cu iosis X va fi imediat evidenta", a explicat Martin Smith, presedintele al Europe Design al companiei Ford.
Intr-un concept uimitor, la Frankfurt 2005, Martin Smith si echipa lui au dezvaluit noul limbaj al formei care va fi prezent in toate modelele viitoare ale portofoliului european de masini. Modelul initial Iosis prezenta toate elementele cheie din ceea ce Ford numeste 'design kinetic', in cea mai pura forma.
"Conceptul iosis a fost un ambasador extraordinar pentru designul Ford" a declarat Smith, adaugand ca "receptarea lui din partea publicului si a mass-media a alimentat increderea echipei in a duce designul chiar mai departe, in modelele Ford viitoare".
De la crearea modelului iosis, o parte din munca a reprezentat largirea audientei pentru acest nou look si ridicarea asteptarilor in privinta a ceea ce Ford va produce in viitor, si de a demonstra cum 'design-ul kinetic' s-ar putea traduce in alte elemente destinate pietei.
Iosis X da semnalul pentru directia viitoare. Aceasta masina-concept trimite mesajul clar ca look-ul masinilor Ford europene se schimba dramatic. Deja, elemente de design kinetic apar in ultimele modele produse de Ford , precum Ford S-MAX si noul Ford Mondeo 2007.
Dar, ca si in cazul predecesorului sau, iosis X nu va fi produs in serie in viitor.
"Ceea ce se doreste prin iosis X este deplasarea intelegerii clientilor spre zona de 'design kinetic', care defineste forma de limbaj noua a companiei", a concluzionat Smith.
Iosis X demonstreaza ca "designul kinetic" prinde un contur puternic in viziunea Ford, asigurandu-i acesteia un loc aparte pe viitor, pe acest segment nisa al pietei, in care vor intra cu un produs individual si dinamic si care va prelua mult din ineditul acestui concept.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook