Cea mai circulată cale rutieră de legătură între cartierele Militari şi Drumul Taberei, pasajul Lujerului, urmeză să fie închisă din această vară, pentru un an. Lucrarea se va suprapune cu o alta, care a dat deja traficul peste cap, Pasajul Basarab. În plus, închiderea pasajului va presupune şi scoaterea din funcţiune a tramvaiului 41.
Lucrările de reabilitare a pasajului vor fi derulate prin Administraţia Străzilor, care nu a început cu analiza posibilităţii de ocolire a zonei, ci cu licitaţia. A cerut în schimb, prin caietul de sarcini, găsirea unei soluţii de dirijare a traficului pe perioada execuţiei. O variantă bună ar fi ca şoferii să "zboare" pe autostrada suspendată a lui Oprescu. Pardon, ea încă nu există!
Se construiesc pasaje, se reabilitează străzi. Sună bine, dacă aruncăm o privire la drumurile Capitalei. Numai că lucrările implică restricţii de circulaţie, de obicei lucările încep toate odată şi durează la nesfârşit. Mult peste termenul la care ar fi trebuit finalizate. În prezent, la orele de vârf, traficul este paralizat. Iar vestea care îi va îngrozi pe mulţi şoferi este că se va închide pentru un an şi pasajul Lujerului, plus nişte restricţii chiar şi deasupra lui. Motivul este simplu. Primăria Capitalei a decis că pasajul nu a mai beneficiat de reparaţii de cel puţin 10 ani şi este într-o stare avansată de degradare. Pentru reabilitarea sa, municipalitatea va plăti 12 milioane de euro, conform unui anunţ de participare postat pe site-ul guvernamental de licitaţii publice.
În memoriul tehnic ce descrie starea actuală a pasajului se arată că din cauza inexactităţilor de execuţie şi a lipsei de întreţinere, au apărut infiltraţii de apă, ruperi şi spargeri ale betonului, cea mai afectată parte fiind zona de suprastructură dinspre şoseaua Virtuţii. Alte defecte constatate la pasaj au fost fisurile verticale ale betonului din stâlpi, nefuncţionarea sistemului de ventilaţie şi probleme ale sistemului de iluminat. O altă problemă o constituie gurile de scurgere din pasaj, care sunt colmatate, ceea ce face ca la fiecare ploaie căile auto, dar şi cele ale tramvaiului, să fie inundate. Tot pe căile auto au fost constatate denivelări şi gropi care îngreunează circulaţia şi deteriorează mijloacele de transport.
Lucrările de reabilitare a pasajului vor fi derulate prin Administraţia Străzilor, care vrea ca licitaţia să fie gata pe 15 iulie, iar valoarea estimată a lucrărilor este de 42 milioane de lei, fără TVA. Proiectarea lucrărilor de reabilitare ar trebui să fie gata o lună mai târziu, în august. Administraţia Străzilor a cerut prin caietul de sarcini găsirea unei soluţii de dirijare a traficului pe perioada execuţiei, în condiţiile în care lucrările presupun atât închiderea pasajului, dar şi intervenţii deasupra lui. Inaugurat în 1987, pasajul Lujerului, lung de 774 metri, face legătura între şoseaua Virtuţii şi strada Braşov, pe sub bulevardul Iuliu Maniu, fiind cea mai circulată cale rutieră de legătură între cartierele Militari şi Drumul Taberei.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook