Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


"TDI Power" fara rival la Le Mans


Scris de Razvan Filip Dumitru pe 20-06-2006

R 10AUDI AG a scris un capitol important in istoria sporturilor cu motor gratie unui triumf remarcabil in cursa de 24 ore de la Le Mans. Noul Audi R10 TDI a fost prima masina cu motor diesel ce a castigat cea mai feroce intrecere din lume. In fata unei asistente-record de 235.000 spectatori, Frank Biela (Germania), Emanuele Pirro (Italia) si Marco Werner (Germania) au obtinut a sasea si cea mai importanta victorie la Le Mans pentru Audi. Dindo Capello (Italia), Tom Kristensen (Danemarca) si Allan McNish (Scotia) au reusit sa plaseze cel de-al doilea prototip pe podium, pe locul al treilea.



Fanii prezenti pe circuit si milioanele de spectatori din lumea intreaga au vazut o demonstratie impresionanta din partea "Audi TDI Power" si performantele motoarelor diesel moderne. Cele doua prototipuri Audi R10 TDI, propulsate de un motor V12 TDI ce dezvolta 650 cai-putere, au fost de departe cele mai rapide si cele mai economice. De-a lungul intregii curse, una din cele doua masini sport ale constructorului din Ingolstadt s-a aflat in pozitia de lider. Recordmanul victoriilor la Le Mans, Tom Kristensen, a reusit cel mai rapid tur, cu timpul de 3:31,211, si a fost primul pilot aflat intr-o masina din categoria LMP1 care a acoperit 16 tururi cu un singur plin. De asemenea, Audi a stabili un nou record de distanta, prin cele 380 de tururi parcurse de masina invingatoare.



In cursa, avantajul Audi TDI Power in ceea ce priveste consumul a fost vizibil si pentru spectatori: in medie, pilotii Audi au trecut pe la boxe la fiecare 14 tururi pentru a alimenta cu 90 litri de motorina Shell V-Power Diesel. Contracandidatii, care au mizat pe motoare cu benzina, au trebuit sa efectueze mai multe vizite la standuri. Spectatorii au remarcat si zogmotul redus pe care-l produc motoarele TDI cu puterea de 650 CP.



Chiar daca de la primul test secret au trecut numai 200 de zile, noul Audi R10 TDI s-a dovedit la fel de fiabila de-a lungul celor 24 ore ca si predecesorul sau, Audi R8 prototipul invingator de cinci ori la Le Mans. Singurul pit stop neprogramat a fost duminica dimineata, la ora 3.47, cand Audi Sport Team Joest a inlocuirea unor piese din transmisie, din cauza problemelor cu treapta a cincea a cutiei de viteze. In ciuda faptului ca schimbarea partii spate - asa cum s-a facut la R8 nu mai este permisa de regulament, echipa a avut nevoie de mai putin de zece minute gratie designului inovator al cutiei. In dimineata zilei de duminica, tripleta Frank Biela , Emanuele Pirro , Marco Werner a mai pierdut un minut in momentul in care farurile prototipului R10 TDI nu au mai functionat, motiv pentru care s-a inlocuit intreaga parte frontala a caroseriei. Exceptand aceste momente, masina Audi a functionat cu precizia unui ceas.



Atat Biela, cat si Pirro au sarbatorit cel de-al patrulea succes personal la Le Mans, dupa victoriile din 2000, 2001 si 2002. Astfel, cei doi au urcat pe locul al patrulea in clasamentul victoriilor, dupa Tom Kristensen (7), Jacky Ickx (6) si Derek Bell (5). Pentru Audi, acesta a fost al saselea succes la Le Mans si al treilea consecutiv. Daca includem si triumful reusit de Bentley Speed 8 in 2003, o masina propulsata de un motor FSI dezvoltat de Audi Sport , tehnologia Audi este neinvinsa de sapte ani in prestigioasa cursa franceza.



Victoria repurtata de Audi a fost completata de Dindo Capello, Tom Kristensen si Allan McNish, care au incheiat pe locul al treilea. Prototipul R10 TDI cu numarul 7 s-a aflat la conducere in prima parte a întreceri, pana cand injectoarele de pe partea dreapta a blocului de cilindri au trebuit inlocuite in cea de-a patra ora de cursa. Retrogradati pe pozitia a 16-a, Capello, Kristensen si McNish au replicat prin stabilirea celui mai rapid tur si au revenit pe locul al treilea, in ciuda unor noi probleme ivite pe timpul noptii si la primele ore ale diminetii. Ca urmare a unei coliziuni cu o masina din categoria GT1, scutul inferior a fost pierdut, dupa cum a trebuit inlocuit si turbocompresorul stang. Echipajul masinii cu numarul 7 a pierdut mai bine de o ora in stand. Gratie mecanicilor care au efectuat toate reparatiile cu maxima operativitate, cei trei au putut urca pe podium.



Dupa victoriile din cursa de 12 ore de la Sebring si cea de 24 ore de la Le Mans, noul Audi R10 TDI ramane neinvins. Urmatoarea provocare este pregatita pentru revoluţionarul prototip disel: cu incepere din 15 iulie, echipa Audi Sport North America va beneficia de doua Audi R10 TDI in lupta pentru titlul din American Le Mans Series.



Rezultatele cursei



1. Biela/ Pirro/ Werner Audi R10 TDI 380 tururi/ 24h04:47,325

2. Helary/ Montagny/ Loeb Pescarolo Judd +4 tururi

3. Capello/ Kristensen/ McNish Audi R10 TDI +13 tururi

4. Gavin/ Beretta/ Magnussen Chevrolet C6.R +25 tururi

5. Minassian/ Collard/ Comas Pescarolo Judd +28 tururi

6. Enge/ Piccini/ Turner Aston Martin DBR9 +30 tururi

Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




1 comentarii. Posteaza un comentariu

Scris de thierry pe 23-11-2006 02:28

Finitaaaaaa 2007 !!!! Grande Peugeot, grande dream team (loeb/boudais/villeneuve) ??

http://les24hdumans.free.fr

Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  SIAMB 2012: o mare dezamagire
SIAB. Ahh, ce amintiri. Parca ieri il rugam in genunchi pe tatal meu sa ma duca la evenimentul auto al anului in Romania. Prima editie la care am fost s-a desfasurat in [ continuare ... ]

  Nissan 370z Roadster - Obraznicul
Suntem in plin sezon estival, natura ne imbie sa petrecem cat mai mult timp in spatii deschise, pline de verdeata, departe de aglomeratia si haosul caracteristice zonelor [ continuare ... ]

  Lodgy, primul monovolum din istoria Dacia (Galerie foto)
Este oficial! In martie 2012, la Salonul Auto de la Geneva, baietii de la Dacia vor lansa cel de-al saptelea model din gama producatorului roman. Pentru a nu ne tine ca [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum