Trebuie sa recunosc ca eram putin reticent, pasind in showroom-ul de la Porsche Bucuresti Vest1 pentru a "face cunostinta" cu Yeti. Auzisem multe despre ea, toti vorbeau, toti jurau ca au vazut-o insa, la fel ca adevaratul Yeti..nimeni nu avea dovezi. La prima vedere nu m-a impresionat.
Ma pregateam pentru un alt test plictisitor, cu un diesel puturos si incomod. Niciodata sa nu-ti subestimezi inamicul. Odata pornita, fiara parca a inceput sa-si arate coltii, iar cei 320 Nm cuplu parca au urlat "Ori tu, ori eu!". Noul Yeti nu e nici pe departe ceea ce arata la exterior. Sub aspectul jucaus se afla o masina serioasa si tupeista. Primii kilometri rulati prin oras mi-au dezvaluit insa primul neajuns al micului SUV. Cursa ambreiajului este foarte scurta, nici pe departe ceva obisnuit pentru un diesel. Insa nu dureaza mult pana sa devina un detaliu neglijabil.
Performante
Ce ne-a uimit pe parcursul intregului test a fost cuplul foarte bun, disponibil de la 1750rpm. Masina se "infige" ca o adevarata berlina lasand cu gura cascata destui posesori de masini nemtesti. Gama de motorizari este destul de variata, venind in intampinarea tuturor nevoilor unui potential client. De la un "motoras" 1.2 TSI de 105 cai pe benzina pana la adevarate bestii 2.0 TDI CR DPF de 170 de cai, Yeti acopera o gama larga de nevoi. Modelul testat, un 2.0 TDI de 140 de cai s-a comportat impecabil pe durata intregului test, mult peste asteptarile noastre.
Modulul off-road reprezinta un cumul de sisteme, de la asistarea la coborare sau pornire in panta pana la adaptarea sistemelor electronice ASR, ABS si EDS la conditiile de drum, toate ajutand la abordarea celor mai dificile terenuri. Cuplajul este realizat de un ambreiaj Haldex aflat la a patra generatie.
Interior
La interior, Yeti este un Tiguan mai mic. Display-ul cu touch screen al navigatiei da o nota de eleganta, oferind totodata o varietate de optiuni, magazie de 6 cduri si slot miniSD. Yeti este disponibil in 3 nivele de echipare standard : Active, Ambition si Experience iar ca bonus pentru pasionati, o culoare exclusiva: Mato Brown. Posibilitatile de personalizare sunt de asemenea foarte variate, clientii avand la dispozitie pe lista de optionale un interior exclusivist Alcantara sau Lynx (piele), insertii de lemn, sistem de climatizare automat in doua zone, cotiera fata reglabila si numeroase optiuni de siguranta, totul culminand cu un plafon panoramic actionat electric.
De apreciat este ca Yeti ofera foarte multe spatii de depozitare precum si o bancheta spate cu 3 locuri rabatabile individual, marind considerabil volumul portbagajului.
Exterior
Fiind "nou nascuta" pe piata SUV-urilor compacte, Yeti nu-si putea permite sa lase nimic la voia intamplari, astfel ca la exterior avem proiectoare de ceata cu functie Cornering si lampi integrate pentru functia day light, modelul avand pe lista de optionale si faruri Bi-Xenon adaptive. Ca design exterior, Yeti nu accepta jumatati de masura.
Ori o iubesti, ori o urasti. Am ramas surprinsi de reactia oamenilor care s-au apropiat foarte entuziasmati cerand mai multe detalii despre masinuta noastra. Pierde insa puncte importante la aerodinamica. Vremea ploioasa a dezvaluit un detaliu suparator al mini SUV-ului, anume, apa indepartata de stergatoare, ajunge pe geamurile laterale fata si creaza o "patura" care ingreuneaza semnificativ vizibilitatea in oglinzi.
Per total, echipa AUTOspot a ramas placut surprinsa de primul crossover al cehilor. Se putea si mai bine, insa, fiind prima tentativa de acest fel a celor de la Skoda, ne inclinam in fata reusitei lor. Mai ales ca cei de la Skoda anunta un pret pornind de la 15.466 Euro cu TVA, ceea ce e mult sub adversarii directi Tiguan si X3.
Vezi galeria foto cu Skoda Yeti
AUTOspot apreciaza:
- motorul si cuplul foarte bun
- stabilitatea pe viraje
- pretul
AUTOspot nu apreciaza:
- aerodinamica
- antifonarea. foarte zgomotoasa la turatii inalte
Fisa Tehnica
Motor tip / cilindri - L4
Combustibil - Diesel
Cilindree cmc - 1968
Transmisie - Manuala (6 viteze)
Putere maxima CP (rpm) - 140 (4200)
Cuplu maxim Nm (rpm) - 320 (1750)
Viteza maxima km/h - 190
Acceleratie 0-100 km/h s - 9.9
Tractiune - 4X4
Volum portbagaj litri - 545
Masina ne-a fost pusa la dispozitie de catre
Porsche Bucuresti Vest 1
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook