Traim vremuri ciudate, timpuri in care valorile pe care le credeam de neclintit se naruie ca un castel de nisip, iar principiile si teoriile conform carora masinile nemtesti sunt cele mai fiabile, frumoase si consuma cel mai putin se risipesc ca praful intr-o seara calduroasa de august.
In randurile ce urmeaza vom discuta despre ceea ce numesc eu, cea mai inteleapta alegere din segmentul compact.
Exterior
Inca de la prima generatie Civic-ul a fost un model special. Un model aparte, care fie iti placea, fie te aflai printre cei care-l urau cu toata fiinta. Imaginea impregnata in creierul uman atunci cand in fata iti iese un Honda Civic, este unica, nu are nici un fel de asemanare cu nimic si nici nu te duce cu gandul la absolut nici un alt model auto. Intotdeauna mi-a placut aceasta identitate a modelului japonez.
Privit din exterior, reprezentantul japonezilor in clasa compacta, iti da impresia de o anumita viclenie. Farurile alungite avand luminile de zi, tip LED amplasate desupra proiectoarelor de ceata, te duc cu gandul la un exemplar sportiv, un exemplar neastamparat, gata oricand sa muste din adversar. Continuand sa-l observi, iti inspira un model mic si inghesuit. Un exemplar cu adevarat compact, in care pasagerii din spate vor avea anumite probleme la drumurile mai lungi. Urmariti-ma in continuare ca sa descoperiti daca m-am inselat sau nu!
Daca partea frontala este foarte interesanta, partea posterioara m-a lasat un pic pe ganduri. Este cel putin ciudata si la fel ca si intreaga forma a caroseriei, inconfundabila. Acum avem deaface cu un spate cuminte in comparatie cu cel al generatiei trecute. Cele doua stopuri sunt unite intre ele printr-o linie subtire, dar care la fel si ca intreaga caroserie tradeaza o sportivitate mascata.
Japonezii au dorit ca prin noul aspect sa cucereasca o parte din inimile celor care urau generatia anterioara. Eu zic ca au reusit!
Interior
Ajungand la partea de interior mi-am dat seama ca m-am inselat. Noul Civic este mai incapator ca modelul precedent si mai mult decat atat, este mai prietenos decat imi inchipuiam.
Aerul futurist s-a pastrat, asa cum ii sade bine unui model al anului 2013, dar liniile au devenit acum mai cuminti. Avem acelasi vitezometru electronic, care troneaza deasupra intregului bord, iar restul elementelor sunt integrate in plansa intr-un mod elegant. La fel ca si la generatia anterioara, fiecare element a fost gandit si pus exact acolo unde te astepti sa fie. Dupa cateva miscari si comenzi, te obisnuiesti cu fiecare buton si ai senzatia ca esti propietar cu acte in regula de cativa ani buni.
Pozitia la volan este placuta, volanul este foarte gros si imbracat intr-o piele fina si placuta la atingere. Chiar daca nu reusesti sa vezi extremitatile fata, capota fiind foarte lasata dupa cateva minute de condus te obisnuiesti cu dimesiunile japonezului.
Elementul surpriza a fost constituit de spatiul pentru pasageri. Noul Civic este cu adevarat incapator. Exista loc pentru genunchi, cat si pentru cap, iar o calatorie mai lunga nu va pune probleme nici macar celor de peste 1,80m.
Functia Magic Seats face ca Civicul sa fie foarte versatil. Scaunele pot fi pliate atat la nivelul podelei, orizontal, cat si vertical, avand astfel loc suficient pentru a cara diverse obiecte.
Portbagajul este si el generos, insumand 467 l.
Performante
Motorul cu care Honda Civic va castiga inimile scepticilor este cu siguranta cel din testul de azi, 1.6 l diesel si ai sai 120 cp.
Cuplat la o cutie manuala cu 6 rapoarte si un cuplu de 300 Nm, acest motor este pur si simplu magnific. In ce sens?
In primul rand este silentios, izolarea fonica a habitaclului il face sa fie aproape imperceptibil. Cutia de viteze este scurta, precisa si nu te mai lasa sa o “scapi din mana”. Revenind la motor, pe cat este de mic pe atat de distractivi sunt cei 120cp livrati. Cu o directie precisa, Civic-ul castiga si cu aceasta generatie “sportivitatea” care l-a consacrat.
Ajungand la consum, vreau sa precizez ca nu am condus in ultima vreme nici un alt exemplar, din nici un fel de clasa, care sa consume real, atat de putin.
Dupa 600 de km parcursi preponderent in afara orasului, pe bord am inregistrat 4,2 l. Mentionez ca inculpatul nu a fost menajat in nici un fel, a fost plimbat atat pe drumuri virajate de munte cat si pe autostrada. Cu aceste cifre, aici la Autospot, l-am desemnat ca fiind exemplarul clasei compacte cu cel mai mic consum.
Pret
Pretul de baza pentru modelul de astazi este de 18.588 euro cu TVA. Exemplarul testat, care ne-a oferit faruri cu xenon, climatronic, navigatie cu harta Romaniei si functie Bluetooth, jante din aliaj de 17 inci, costa 26.028 euro cu TVA.
Honda Civic este unul dintre cele mai atractive modele ale clasei compacte, imbinand majoritatea calitatilor cautate in acest segment si este dupa parerea mea cea mai clara si evidenta amenintare pentru Volkswagen Golf VII.
AutoSpot apreciaza:
+ Aspect exterior
+ Consum in test
+ Directie si suspensii
+ Calitatea materialelor la interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Vizibilitate spate
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook