Suntem in plin sezon estival si vremea frumoasa ne imbie sa parasim caldura inabusitoare a oraselor si sa ne indreptam spre locuri mai racoroase. Fie ca ne alegem muntele sau marea, drumul pana la destinatie poate fi o aventura placuta, o aventura demna de povestit.
Anul acesta s-a intamplat sa ajung prima oara la mare, la volanul unui exemplar cu totul si cu totul special.
Un model care a creat valva in industrie la momentul aparitiei si a impartit lumea auto in doua. In randurile care urmeaza am sa va povesestesc despre noul Mercedes Benz GLE Coupe 450 AMG.
Dupa ce in 2008 rivalul principal al celor de la Mercedes lansa modelul X6(si reusea sa depaseasca asteptarile de vanzari), producatorul din Stuttgart a decis ca este cazul sa intre in joc. Astfel a luat nastere unn model nou in gama nemtilor, GLE Coupe.
Mercedes GLE Coupe este bazat pe platforma fratelui GLE, adica nimeni altul decat vechiul ML. Daca ne uitam la exemplarul de astazi, se pot observa foarte usor diferentele intre varianta normala si cea coupe.
Beneficiind de pachetul AMG, GLE Coupe arata cu adevarat impunator. Privit din partea frontala seamana cu un adevarat monstru gata gata sa te atace. Da, un monstru care-ti atrage simpatia prin formele sale masive, prin liniile frumos trasate, cat si prin masivitatea evidenta.
Insertiile cromate regasite de-a lungul caroseriei, dar si jantele imense de 21 inch, ajuta inculaptul la un usor aer elegant. Dar orice i-ai face lui GLE Coupe, nu ai cum sa nu te gandesti la un model inclinat spre sportivitate. Spatele este putin ciudat, blocurile optice sunt parca prea alungite si nu esti foarte sigur daca te uiti la o limuzina sau la un SUV. Simetria si aerodinamicitatea sunt la cote maxime.
Daca il privesti din lateral vei observa linia plafonului alungita mult, detaliu principal care accentueaza aerul sport al modelului, dar si lungimea considerabila a acestuia(2m).
Interiorul este asa cum m-am asteptat. Materialele de cea mai buna calitate sunt regasite peste tot, iar atentia la detalii este cu adevarat impresionanta. Ca design avem o combinatie intre interiorul clasei M si cel al clasei C. Din pacate unele elemente cum ar fi comenzile aerul conditionat sau ecranul navigatiei sunt identice cu cele regasite pe clasa M. Mi-as fi dorit un interior cu totul si cu totul nou, asa cum avem de exemplu la modelul GLC.
Chiar si asa comenzile raman intuitive, orice setare se face usor, iar soferul este tot timpul in control.
Pozitia la volan este inalta, detaliu care-ti permite sa ai o vizibilitate foarte buna asupra traficului, dar si pentru manevrele efectuate. Singurul punct in care atentia iti va fi testata este atunci cand vei parca cu spatele. Luneta ingusta iti va da unele batai de cap, dar asistenta la parcare si camera video te vor ajuta enorm.
Suspensia pneumatica AIRMATIC, alaturi de amortizoarele controlate electronic, fac din inculpatul de azi un adevarat prieten. In functie de felul in care o vei seta, GLE Coupe isi va schimba sesizabil starea si modul in care iti va transmite denivelarile din asfalt.
Spatiul la interior este suficient ca 4 adulti sa circule in conditii placute. Chiar daca avem un plafon curbat, spatiul pentru cap este suficient, iar pasagerii spate nu vor fi incomodati.
Avem in test un exemplar cu o greutate de 2.2 tone, detaliu important atunci cand discutam despre tinuta de drum a inculpatului. Chiar daca esti in modul Sport, inertia se simte, este indicat sa nu fortezi limitele fizicii si sa fii constient de gabaritul pe care-l ai pe mana.
GLE Coupe AMG se simte bine pe drumuri virajate, te va surprinde in momentul acceleratiilor bruste si-ti va asterne un zambet pe fata. Aceste sentimente sunt datorate
motorului V6 BiTurbo pe benzina, 367 cp si un cuplu de 520Nm. Accelaratia de la 0 la 100 km/h se face in 5.7 sec. Astfel, noul GLE Coupe 450 AMG este un exemplar cu adevarat rapid. Ajutat de sistemul 4Matic, inculpatul se agata de asfalt cu indarjire si parca vrea sa-ti arate ca nimic nu-l poate scoate de pe trasa.
La asemenea cifre, dar mai ales la asemenea dimensiuni, consumul a fost pe masura. Intr-un regim mixt am inregistrat 15,5 l. In Romania, motorizarea diesel, in varianta GLE Coupe 350d va fi cea mai des intalnita, dar chiar si asa, motorul din test este unul cu totul si cu totul special. Puterea oferita transmite soferului senzatia ca orice depasire sau orice sicana poate fi abordata in deplina siguranta.
Mercedes GLE Coupe cu motorizarea din test porneste de la 65.200 euro + TVA. Daca adaugam cateva optionale, ca de exemplu Pachetul de asistenta la conducere Plus(2125 euro), Active Curve System(3150 euro), Comand Online(2100 euro) sau Pachet Memorie Scaune(890 euro) ajungem la
104.200 euro(TVA Inclus).
GLE Coupe 450 AMG este o raritate pe drumurile patriei, este un exemplar special, atat prin aparitie cat si prin motorizare, amanunte care m-au facut sa-l indragesc si sa-l apreciez cu adevarat.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook