Nu mai stiu exact de ce, dar in ultima vreme nu am prea apucat sa conduc masini din gama premium. Nu ma plang sau ma victimizez, vreau sa se inteleaga clar acest aspect, dar ca un junkie auto “care sunt” mi se pare oarecum normala incantarea care m-a cuprins atunci cand am aflat ca voi conduce noul Mercedes Benz C Class.
Stiu, nu este el chiar aparut ieri, dar acum a ajuns la noi in curte asa ca il putem considera un model nou nout.
De indata ce l-am zarit mi-am dat seama ca este un exemplar elegant. Asta-mi inspira si am sa-mi sustin afirmatia, indiferent de orice alt argument. Este un model elegant, care-ti atrage imediat privirea si care are de sustinut o istorie covarsitoare.
Clasa C este cel mai vandut model Mercedes din toata timpurile, iar inginerii nemti au dorit cu inversunare ca acest lucru sa nu se schimbe.
Oarecum este de inteles succesul pe care l-au avut generatiile anterioare. C Class prin definitie, iti ofera la pachet un autoturism business, un autoturism care poate fi folosit de un om de afaceri sau de o mama care isi duce la scoala cei 3 copii. Este suficient de spatios ca sa ofere conditii placute pentru 4 adulti la drumuri lungi dar in acelasi timp este la fel de usor sa-l parchezi sau sa-l strecori intr-un oras sufocat de trafic.
Noul C Class este mai usor cu aproape 100 de kg ca generatia anterioara si masoara acum 4,67 m. Sunt imbunatatiri demne de luat in calcul, menite sa ofere un pic mai multa agilitate, dar si sa reduca consumul de combustibil.
Cea mai inteligenta mutare a designerilor nemti a fost aceea de a imprumuta liniile si forma regasita pe noul S Class. Cati dintre voi nu ati confundat noul C cu noul S? Asemanarea dintre ele este izbitoare, avand nevoie de cateva secunde pentru a face diferenta intre ele.
Prin prisma acestui detaliu, noul C poate fi considerat aproape la fel de elegant ca noul S.
Interiorul este la randul sau, compus din cele mai bune materiale, este schimbat total si la fel ca exteriorul, te duce cu gandul spre noul S Class. Pentru carcotasi, spun ca unele plastice ar putea fi usor imbunatatite, dar doar pentru aceia care doresc sa gaseasca nod in papura cu orice pret.
Spatiul interior a crescut, dar chiar si asa, mi-ar fi placut mai mult loc pentru pasagerii spate. Soferul isi va gasi usor pozitia optima si se va bucura de o vizibilite buna.
Pentru a putea oferi renumitul confort regasit pe modelele sale, Mercedes Benz a folosit suspensia independenta 4-link pentru puntea fata si cea multi-link pentru puntea spate. Rezultatul este remarcabil, iar noul C Class este cel mai confortabil exemplar din segmentul D.
Vestile bune continua si din punct de vedere tehnologic. Noul C Class poate pastra distanta constanta fata de autovehiculul din faţă pana la viteze de 200 km/h. Daca vei circula cu pana la 50 km/h, inculpatul poate opri chiar si atunci cand in fata se va afla o masina stationata.
Mi-a placut senzatia resimtita in momentul in care conduci noul C Class. Antifonarea este foarte buna, iar cei din interior se pot bucura de sistemul audio sau pot purta discutii fara a ridica tonul.
Ca sofer, C Class te rasfata cu o directie placuta, usor de folosit in oras, directie ce se transforma intr-un prieten de nadejde atunci cand vei calca pedala de acceleratie la un drum intins. Feedback-ul primit este bun, soferul este tot timpul constient de pozitia oferita de directie si nu vei avea momente de nesiguranta.
C Class poate fi comandat cu sistemul AIRMATIC, dotare ce-ti va pune la dispozitie cinci setari ale trenului de rulare. Fie ca preferi sa conduci in modul ECO sau esti o persoana dinamica si preferi SPORT+, inculpatul le are pe toate. Cam orice dorinta, fie a soferului, fie a pasagerilor, este la un buton distanta.
Sistemul 4Matic regasit pe masina din test, te va ajuta sa fii in siguranta atat in sezonul cald, dar si in sezonul rece. Chiar daca discutam despre o tehnologie “clasica”, optiunea celor de la Mercedes este potrivita pentru noul C Class si va aduce linistea in sufletele multor clienti.
Ne-am bucurat de arhicunoscuta cutie 7G-Tronic, detaliu ce m-a ajutat enorm, in aglomeratia capitalei si m-a relaxat atunci cand am condus pe autostrada. La fel ca si trenul de rulare, cutia este menita sa ofere intai confort si apoi sportivitate. Treptele sunt schimbate insesizabil si simti ca plutesti la volanul noului C.
Am condus varianta C220d 4MATIC(2143 cmc) cu ai sai 204 cp si 400 Nm. Avem 0-100 km/h in 6.9 sec, detaliu ce face din inculpat o limuzina cu tente sportive. Datorita sistemului start/stop si optimizarii motorului am reusit sa inregistram un consum mediu de 6,3 l.
Mercedes Benz C Class in varianta de motorizare din test porneste de la 47,400 euro(TVA inclus).
Inculpatul face parte dintr-o clasa in care lupta pentru suprematie este acerba, in care fiecare detaliu conteaza, iar clientul isi optimizeaza bugetul pentru a obtine cat mai multe dotari. Decizia va fi luata si cu sufletul, asa ca va indemn sa mergeti sa conduceti noul C Class si sa va dati seama daca este ceea ce cautati.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook