Si nu, nu o sa vorbim despre “combinatii” sau alte giumbuslucuri, am sa las acest subiect unor bloguri de specialitate. Astazi vreau sa povestesc despre experienta traita in cele cateva zile in care am avut la dispozitie, unul dintre modelele preferate ale producatorului francez.
Suntem in plin anotimp estival si chiar daca vremea se comporta ca un copil rasfatat, plin de ifose si mofturi, am decis sa ma bucur de avantajele acestei perioade. Ma refer la libertatea pe care o ai dupa ce majoritatea bucuresteniilor “au rupt usa” si au plecat fiecare pe unde a vazut cu ochii. Automat, orasul este mult mai potrivit pentru a realiza un test auto.
In randurile ce urmeaza am sa va povestesc cum s-a comportat Renault Clio intr-o aventura urbana, in adevaratul sens al cuvantului.
Designul lui Clio este deja bine cunoscut, modelul fiind lansat in urma cu aproape doi ani, dar chiar si asa succesul este garantat in directia publicului tanar si nu numai. Liniile proaspete si fluide ii confera un aer modern, usor de digerat si foarte placut atunci cand este reperat in trafic.
Aspectul francezului nu lasa loc pentru multe interpretari, fie-ti plac formele sale, fie te reprofilezi si-ti indrepti privirea spre o nemtoaica sau de ce nu, spre ceva mai cu “semnul oval”.
Daca ne oprim atentia asupra interiorului, Clio se prezinta la fel de bine. Suntem intampinati de o serie de plastice placute la atingere, poate nu cele mai bune din clasa, dar placute si rezistente. Pozitia soferului, cat si spatiul de care pasagerii se pot bucura sunt bune. Clio poate transporta 5 adulti cu inaltimi medii, in conditii placute. Singurul minus pe care l-as aminti este unghiul spatarului banghetei spate. Pozitionarea acestuia este un pic prea ridicata, iar daca pasagerii au inaltimii peste medie(vezi subsemnatul) la drumuri lungi, poate deveni incomod.
Francezii au mizat pe elementele glossy. Aproape toate elementele interioare “iti sar in ochi” si iti atrag atentia asupra detaliilor. Renaul Clio nu se doreste un model discret. Renaul Clio este un model modern, bine incadrat in clasa mica, care-si cunoaste avantajele in fata concurentei.
Pozitia la volan este buna, soferul reusind sa se aseze comod indiferent de inaltimea sa. Beneficiind de suprafete vitrate destul de mari, vizibilitatea este buna, iar unghiurile moarte sunt reduse.
Cele mai interesante aspecte al testului de astazi sunt acelea referitoare la transmisia si motorul, exemplarului din test. Am avut la dispozitie, varianta pe benzina, 1.2 litri, 120 cp si transmisie EDC. In traducere libera, cel mai puternic Clio, exceptand varianta RS.
Renault Clio 1.2 TCe alaturi de cutia automata, este cel mai puternic exemplar din gama. Fie ca ne referim la Ford Fiesta Ecoboost, testat saptamanile trecute, fie ca discutam despre Volkswagen Polo 1.2 TSi, nici unu nu reuseste sa surclasese modelul francez.
Pe drumurile din oras, Clio se simte perfect, vitezele se schimba imperceptibil, iar atunci cand o sa fiti in trafic intens o sa va felicitati in gand, pentru alegerea facuta. Cele 6 trepte sunt bine gandite pentru a imbina un consum optim cu placerea condusului, atat intr-un mod confortabil cat si cu tente usor sportive.
Daca pedala de acceleratie este apasata brusc pana la capat, cutia EDC se va supune, va retrograda si va va oferi toata puterea celor 120 de caluti.
Alaturi de o directie putin artificiala, dar placuta, cutia celor de la Renault pare sa fie alegerea cea mai justa, atunci cand cautati confort si economie. Dealtfel, aceasta motorizare nu poate fi comandata, decat cu acest gen de cutie.
Intr-un Bucuresti aproape gol, consumul mediu mi-a indicat 7,2 l, iar atunci cand am apucat sa vad cum se comporta inculpatul in afara zonei urbane, rezultatul a fost 6,9l.
Renault Clio 1.2 TCe costa 16.600 euro cu TVA si este o serioasa amenintare pentru rivali, iar in configuratia de astazi poate fii exact ceea ce cautati.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook