Faptul ca romanii indragesc masinile mari, in special SUV-urile nu mai este de multa vreme un secret. Dorinta de opulenta, de maretie, de evidentiere, de asociere a dimensiuni autoturismului cu potenta in toate formele posibile, este “un drog” din ce in ce mai raspandit pe plaiurile mioritice.
Daca “maretia” nu este cea care-ti ghideaza viata, iar practicabilitatea este cea care iti face cu ochiul, atunci acest articol este pentru tine.
Exterior
Actorul principal de astazi s-a nascut in 2007, in cadrul salonului auto de la Frankfurt. Asa cum ne asteptam, nu multi au fost cei care i-au urzit un viitor stralucit.
Dar Tiguan a infrant sortii si s-a vandut in peste 800.000 de exemplare pe plan mondial.
Chiar daca nu mai este la prima tinerete, Tiguan iti poate trage atentia, te poate face curios, ba chiar poti intoarce capul dupa el. Toate aceste actiuni pot fi posibile, atunci cand avem de-a face cu un exemplar dotat cu pachetul R-Line.
Pe langa grila frontala care poarta cu mandrie inscriptia R-Line, in pachet ve-ti beneficia de o serie de praguri cromate, plafonul va fi infrumusetat cu doua sine transversale, la fel si ele cromate, iar portbagajul se va abucura de un eleron proeminent.
Toate aceste dotari ajuta Tiguanul sa iasa in evidenta, nu sa te lase cu gura cascata, ci doar pentru asi face cunoscuta prezenta in trafic.
Trecut bine de varsta adolescentei, Tiguan se prezinta cu lumini de zi tip LED, iar aspectul general este departe de a fi perimat. Ajutat de pachetul R–Line, putem spune ca avem in fata un exemplar cu iz sportiv.
Formele rotunjite, regasite atat la partea frontala cat si dorsala, ne imprima pe retina o imagine cu adevarat placuta.
Interior
Obsesia nemtilor pentru detalii este regasita din plin la interior. Pe langa inscriptiile R-Line, privirea si simturile ne sunt desfatate de imbinari perfecte, piele de cea mai buna calitate, cat si o ergonomie desavarsita.
Fiecare comanda este asezata in locul optim, iar accesarea este cat se poate de facila. Pozitia soferului este placuta, poate un pic prea inalta pentru gustul meu, dar cu siguranta va fi apreciata de persoanele cu o inaltime normala.
Spatiul interior este suficient. Tiguan dispune de spatiu pentru pasagerii spate mai mare ca intr-un Golf, dar mai redus ca intr-un Touareg. Trei persoane cu inaltimi de pana in 1,80m vor avea loc suficient la cap, picioare sau umeri.
Portbagajul este spatios, accesarea acestuia este usoara, iar volmul pus la dispozitia propietarului este de 470l. Pentru cei care isi doresc mai mult, bancheta spate poate fi rabatata, iar volumul disponibil ajungela 1510l.
Performante
Am condus unul dintre cele mai echilibrate motoare disponibile in gama Tiguan. Un diesel de 2l, 177cp, cuplu motor de 280Nm , pare sa fie alegerea castigatoare atunci cand configurezi aceasta masina.
Daca mai cheltuiti aproximativ 2000 de euro(cu TVA), ve-ti adauga o cutie automata DSG, cu 6 rapoarte, care contribuie decisiv la placerea condusului, cat si la reducerea de combustibil. Apropo de consumul mediu, acesta s-a oprit la valoarea de 8,6l.
Tiguan, in varianta descrisa mai sus, se simte placut atat in traficul cotidian cat si in afara nebuniei din orase. Directia este usoara, poate prea usoara in opinia mea, dar este ideala pentru cineva care nu vrea sa se complice prea mult.
Cuplul motor te ajuta in depasiri, iar greutatea de 1600kg nu este simtita de catre sofer. Insonorizarea habitaclului te face sa uiti ca esti la comanda unui motor diesel, acesta facandu-si simtita prezenta doar cand este sus in ture.
Pentru momentele in care am dorit sa ma aventurez in afara asfaltului, Tiguan m-a ajutat cu al sau sistem 4Motion. Nu vreau sa va inchipuiti ca avem deaface cu o masina offroad, nici pe departe. Tiguan se descurca surprinzator de bine pe drumuri de munte, macadam, ceva centimetrii de zapada si cam atat. A fost schitat, gandit si produs sa-si indeplineasca functiile pe sosea, acolo unde ofera confort si placere la condus.
Pret
Tiguan pleaca de la valoarea de 23.870 euro (cu TVA) pentru varianta de motorizare 1.4 TSI, pe benzina, iar
exemplarul de astazi are un pret total de 33.570 euro(cu TVA).
Volkswagen Tiguan este un exemplar des intalnit pe drumurile patriei, este un CUV(compact crossover vehicle), menit sa-si asculte stapanul si sa-ti incante simturile atunci cand il conduci.
AutoSpot apreciaza:
+ Calitatea materialelor folosite la interior
+ Puterea motorului
+ Spatiu interior
AutoSpot nu apreciaza:
- Pozitia la volan
- Ruliu
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook