Peugeot 206 - un clasic în viaţã. Introdus în 1998 şi încã în producţie pânã în 2010, acest model este cu siguranţã unul dintre cele mai de succes ale constructorului francez. Cu peste 6 milioane de exemplare ieşite pe poarta fabricilor Peugeot din întreaga lume nu e de mirare cã tunerii de pretutindeni au conceput o pleiadã de kit-uri care de care mai agresive, umflate şi sportive.
Printre ei, se gãseşte şi producãtorul german Merkur care ne propune un altfel de Peugeot 206, parcã un frate mai mare şi mai rãu al buburuzei de oraş omniprezente.
Vezi imaginile cu Peugeot 206 tunat de Merkur
Primul lucru care îţi sare în ochi este cu siguranţã spoilerul faţã. Centrul atenţiei este caladrul uriaş care adãposteşte şi sigla Peugeot. Micuţa grilã de la modelul de serie a rãmas şi s-a transformat într-o gurã de aerisire cu plasã.
Proiectoarele îşi gãsesc şi ele locul elegant deasupra a douã gãuri de aerisire supradimensionate de la baza spoilerului. Singurul minus sunt, deja clasicele, pleoape care sunt atât de comune încât nimeni nu-şi mai pune problema dacã contribuie în vreun fel la tema maşinii sau dacã aratã bine. Vorba fie între noi, pleoapele nu pot arãta bine – sunt douã bucãţi de plastic, sau mai rãu - autocolant, ce m-au fãcut tot timpul sã mã gândesc la proverbiala nucã în perete.
În spate, nemţii au ales un spoiler pe mãsura celui din faţã - masiv şi obraznic, dar care încã aminteşte de cel de serie - cu lampa de frânã plasatã central şi cârligul de remorcare în dreapta. În partea inferioarã designerii au plasat douã ţevi de eşapament cromate, fãrã plase, guri de aerisire şi alte complicaţii. Stopurile din fabricã au fost înlocuite cu unele tip oglindã, iar deasupra lunetei şi-a gãsit locul un mic eleron care completeazã imaginea sportivã a micii bestii.
Pragurile sunt, fireşte, prezente la datorie, dar nu se îmbinã pe cât am fi vrut noi de bine cu restul design-ului, stricând într-o oarecare mãsurã curgerea liniilor din faţã spre spate. Apreciem ornamentele de pe uşi în culoarea caroseriei, dar ne-ar fi plãcut şi mai mult dacã şi oglinzile laterale şi mânerele de la uşi ar fi fost de aceeaşi culoare.
Un plus sunt jantele de 16” cu cinci spiţe care se potrivesc foarte bine cu restul modificãrilor şi cu spiritul maşinii.
Per total, avem de-a face cu un kit cu un design solid, care se contopeşte în liniile maşinii, adãugând un strop de nebunie la personalitatea, şi aşa bine-definitã, a Peugeot-ului 206. Cu alte cuvinte - o investiţie care, cu certitudine, te va face sã ieşi din mulţime.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook